Analiză – ingrediente pentru cofetărie și patiserie: Adaptarea portofoliului și premiumizarea, pilon de creștere

Piața românească de cofetării și patiserii este robustă și se află în continuă creștere, ultimii ani aducând noutăți atât în ceea ce privește numărul de unități, cât și varietatea conceptelor. În plus, în fața unor consumatori tot mai informați și mult mai pretențioși, desertul începe să revendice un loc tot mai important și vizibil și în meniurile restaurantelor sau cafenelelor. Astfel, producătorii, distribuitorii și operatorii HoReCa sunt „antrenați” într-un „joc” continuu: pe de o parte, trebuie să țină pasul cu cerințele consumatorilor și cu cele mai noi tendințe, iar pe de altă parte, trebuie să facă față provocărilor venite din mediul economic, care continuă să fie instabil.Pentru a face față contextului economic impredictibil, strategiile jucătorilor din piață vizează, pe lângă extinderea portofoliilor, consolidarea și extinderea colaborărilor cu partenerii din HoReCa,
investiții în trainingul echipelor și creșterea notorietății prin diverse inițiative și participări la evenimente de profil.

Per ansamblu, majoritatea jucătorilor din piață consideră că în România se observă deja o transformare vizibilă de la volum către valoare: produsele artizanale, sănătoase și premium impulsionează dezvoltarea pieței, iar alinierea portofoliilor la cele mai importante cerințe de consum și tendințe reprezintă una dintre priorități.

Delaco, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața locală, are un portofoliu de produse ce include branduri premium, precum Elle&Vire Professionnel – pentru unt, smântână, frișcă, cremă de brânză, Valrhona – pentru ciocolată, Norohy – pentru vanilie, Sosa Ingredients – pentru soluții în bucătărie, iar în curând va fi lansat și brandul Adamance – pentru piure de fructe.

Portofoliul companiei se află în continuă dezvoltare, aliniindu-se constant tendințelor din piață, în ultima perioadă evidențiindu-se cererea de produse premium, care este pe creștere încă de acum doi ani. „Categoria se dezvoltă din ce în ce mai mult, de la o lună la alta. Schimbarea pe care o observăm de ceva timp, deși ne confruntăm cu un context economic incert, este aceea că tot mai mulți chefi cofetari își îndreaptă atenția spre ingrediente premium, care pot oferi plusvaloare produselor lor. Astăzi, standardele internaționale înalte sunt importante pentru fiecare chef, iar noi oferim profesioniștilor din România cele mai bune ingrediente pentru a face cele mai bune deserturi, comparabile cu ale oricărui pastry chef cu reputație globală”, spune Romulus Dumitru, Director General Delaco.Companie de renume ce activează în industria lactatelor, Lactalis România oferă pentru operatorii din HoReCa un portofoliu complex, care acoperă toate nevoile acestui segment, de la unt, smântână pentru frișcă și pentru gătit, iaurt, cremă de brânză, cașcaval, telemea și specialități internaționale, precum brânza mascarpone. Compania este prezentă în piață cu brandul dedicat – Horeca Top, cu brandul consacrat – LaDorna, precum și cu brandurile internaționale – President și Galbani. De asemenea, compania acoperă și serviciile de distribuție și logistică, astfel încât să-și mențină poziția de furnizor relevant într-o industrie în care viteza de disponibilitate a produselor este extrem de importantă. „Apreciem că avem de-a face cu o evoluție pozitivă a categoriei, în contextul în care și cererea este din ce în ce mai sofisticată, cu accent pe calitatea produselor, dar și cu o importanță acordată prețurilor cât mai accesibile”, punctează Ioan Ungur, Director Vânzări Divizia Lactate Lactalis România.

Pakmaya România deține un portofoliu extins și variat dedicat segmentului HoReCa, structurat în jurul a două direcții esențiale: ingrediente de bază – cacao, zahăr pudră, zahăr vanilinat, praf de copt și drojdie – și soluții specializate – mixuri pentru prăjituri și aluaturi dospite, creme instant, umpluturi pudră și arome gel termostabile. „Cererea s-a orientat tot mai mult către produse rapide, ușor de utilizat și cu rezultate constante. Cremele instant și mixurile multifuncționale Pakmaya au câștigat teren, iar aromele concentrate sunt tot mai căutate pentru stabilitatea lor la coacere și congelare. În ultima perioadă, s-a remarcat nevoia de eficientizare a costurilor prin prepararea in-house a produselor simple, în detrimentul variantelor gata preparate”, detaliază Cristina Hanganu, Director Marketing și Vânzări Pakmaya România.

Marathon Distribution Group, unul dintre cei mai importanți distribuitori la nivel național, acoperă aproape toate categoriile de produse necesare în segmentul de cofetării, ciocolaterii, gelaterii și patiserii. „În ultimul an observăm o consolidare a brandurilor din aceste categorii, care se concentrează pe inovații și inspiră profesioniștii. Clienții din zona cofetărie s-au aliniat tendințelor din Europa, iar în ultimul an cele mai performante categorii au fost: ciocolata Callebaut, lactatele, fisticul, cataiful. De asemenea, croissantul umplut a devenit unul dintre produsele prezente permanent în cofetării și cafenele, drept urmare a crescut și categoria de umpluturi din portofoliul nostru”, spune Ana Popa, Director General Marathon Distribution Group.

Toneli Holding, unul dintre cei mai mari producători de ouă de pe piața locală, are un portofoliu care cuprinde game variate de ouă, de la ouă în coajă provenite de la găini crescute la sol sau de la găini crescute în sistem free range, ouă funcționale sau ouă ecologice până la ouă lichide disponibile în variantele melanj, gălbenuș sau albuș. „Soluția noastră dedicată HoReCa este reprezentată de gama de ouă lichide, în care credem foarte mult. Am investit 5 milioane de euro pentru construirea unei fabrici ultramoderne, compacte, eficiente. Ouăle lichide câștigă teren în permanență, mai ales în zona de pastry production & shops. Avantajele ouălor lichide sunt semnificative, pentru că elimină riscurile de contaminare și, per total, eficientizează procesul de achiziții și logistică”, precizează Florin Panfile, Director Comercial și CSR Toneli.

Portofoliul de ingrediente comercializat de către Cofetarul Isteț, brand Nova Pan, pentru segmentul cofetării și patiserii este vast și cuprinde ciocolată, pastă de zahăr, coloranți, arome, premixuri, paste sau umpluturi, ingrediente specifice gelateriei, dar și multe produse pentru decor. „Pe partea de portofoliu, am continuat să extindem gama de ingrediente sub brandul Cofetarul Isteț, pentru a putea oferi clienților produse garantate de noi, la un preț corect. În ultima perioadă au existat multe creșteri succesive ale prețului untului de cacao și, desigur, ale ciocolatei. Cu toate acestea, nu a existat o scădere relevantă în cererea acestor produse”, afirmă Mihai Todor, Manager Brand Cofetarul Isteț.

În cazul Pakmaya România, în ultimul an, extinderea portofoliului a fost una direcționată, bazată pe adaptarea produselor existente, dezvoltate inițial pentru zona industrială, la cerințele specifice ale segmentului HoReCa. „Au fost introduse câteva arome noi în gama de mixuri multifuncționale pentru prăjituri, precum Lemon Cake, Choc’Orange Cake și Butter Cake, care oferă versatilitate și rezultate constante în aplicații diverse. Cele mai mari vânzări provin din mixurile pentru eclere, gofre, checuri și cremele instant Pakmaya, datorită eficienței în utilizare și adaptabilității la fluxuri operaționale variate”, precizează Cristina Hanganu, Director Marketing și Vânzări. În paralel, compania a continuat să crească distribuția ingredientelor de bază, care rămân esențiale în prepararea deserturilor simple, cu costuri optimizate.

Adaptarea rămâne o prioritate

Într-un climat în care piața este marcată de schimbări continue în ceea ce privește obiceiurile de consum, precum și de numeroase provocări din punct de vedere economic, producătorii și furnizorii de ingrediente trebuie să-și adapteze cât mai corect strategiile, atât în ceea ce privește extinderea portofoliilor de produse, cât și colaborarea cu clienții din HoReCa. În ultimii ani, piața locală s-a dezvoltat continuu – pe lângă faptul că s-au deschis multe cofetării și patiserii și au apărut numeroase concepte noi, deserturile și produsele de patiserie au început să fie tot mai cerute și în alt tip de locații HoReCa, precum cafenele, iar în restaurante și hoteluri se observă o tot mai mare varietate la nivelul cererii și, implicit, al ofertei.Delaco colaborează cu o mare diversitate de clienți HoReCa, din fiecare ramură a acestei industrii, de la cofetării și patiserii până la unități QSR și locații fine dining. „Dacă la începutul anului trecut reușeam să ajungem cu produsele noastre la aproximativ 600 de societăți comerciale, în acest moment depășim constant 1.000. În continuare volumul semnificativ, de aproximativ 60%, vine din segmentul cofetării/patiserii, urmat de sectorul de hoteluri și restaurante”, spune Romulus Dumitru, Director General Delaco.

Potrivit lui Ioan Ungur, Director Vânzări Divizia Lactate Lactalis România, portofoliul de clienți al companiei este destul de variat, având parteneriate cu operatori din tot segmentul HoReCa, iar cele mai mari volume sunt realizate în cafenele.

Cu un portofoliu divers de clienți HoReCa, și în continuă dezvoltare, incluzând cofetării artizanale, laboratoare de patiserie, unități de catering, hoteluri etc., Pakmaya România realizează cele mai mari volume de vânzări în locațiile cu rulaj ridicat și cerere constantă, în special în perioadele de vârf sezonier. „Aceste locații valorifică atât mixurile rapide și versatile Pakmaya, cât și ingredientele de bază, pentru a produce in-house deserturi simple, cu costuri optimizate. Comercializarea produselor se face prin rețele de distribuitori specializați și prin magazine de tip cash & carry, ceea ce asigură o acoperire eficientă în toate regiunile”, detaliază Cristina Hanganu, Director Marketing și Vânzări.

Potrivit Anei Popa, Director General Marathon Distribution Group, compania colaborează cu parteneri din segmente diverse, per ansamblu observându-se dinamici mai accentuate pe piața cofetăriilor și patiseriilor care fac parte din lanțurile locale. „De asemenea, înghețata artizanală a început să devină un trend în România. Apropierea de țările latine, în special de Italia, a favorizat apariția acestui segment de clienți”, completează directorul general al companiei.

Portofoliul de clienți HoReCa atins lunar de compania Toneli este de aproximativ 3.000, în timp ce în 2024, la nivel cumulat, produsele au ajuns la aproximativ 10.000 de clienți. „Avem parteneriate în toate zonele HoReCa – hoteluri, restaurante, QSR, pensiuni, cofetării, patiserii, cantine, organizatori de evenimente etc. Pentru oul în coajă, dinamica cea mai bună se înregistrează pe zona hotelieră, în timp ce pentru categoria de ouă lichide, cofetăriile și patiseriile generează volumele cele mai mari, însă crește interesul și din partea hotelurilor și restaurantelor”, detaliază Florin Panfile, Director Comercial și CSR Toneli.

Pentru Cofetarul Isteț, brand Nova Pan, cele mai multe cereri, dar și vânzări, vin din partea clienților din industria restaurantelor care își produc desertul in-house, o tendință tot mai accentuată în ultima perioadă, care răspunde cererii consumatorilor finali ce-și doresc și în astfel de localuri diversitate și o calitate mai bună. Conform lui Mihai Todor, Manager Brand, o gamă de produse foarte solicitată de către partenerii din HoReCa este Gourmand, produsă de Pavoni.

Cerințele actuale ale partenerilor HoReCa

Potrivit opiniilor jucătorilor din piață, în prezent, așteptările clienților din HoReCa sunt tot mai ridicate atât în ceea ce privește portofoliile de produse, care trebuie să fie variate și în același timp să cuprindă produse premium, cât și în ceea ce privește calitatea serviciilor și soluțiilor oferite de furnizori. De asemenea, își doresc promptitudine, flexibilitate, atât în aprovizionare, cât și în furnizarea de noi soluții, rețete, ingrediente și materii prime, dar mai ales stabilitate.

„Pe lângă cererea în creștere pentru ingrediente de calitate înaltă, observăm că principala nevoie rămâne oferirea unor servicii cât mai premium. Se caută parteneriate pe termen lung, iar acest lucru vine la pachet cu așteptări ridicate și nevoi complexe. Încercăm să venim în întâmpinarea clienților HoReCa cu produse de calitate super premium, disponibile în mai puțin de 24 de ore oriunde în țară”, afirmă Romulus Dumitru, Director General Delaco.

Pe calitate la nivel de portofoliu și servicii mizează și Lactalis România, iar comunicarea internă între departamentele de Marketing și R&D este esențială pentru a îmbunătăți constant colaborarea cu clienții din HoReCa. „Suntem mereu atenți la nevoile clienților noștri. Facem eforturi constant să ne consolidăm parteneriatele prin calitatea serviciilor, a soluțiilor și, mai ales, a produselor pe care le oferim. Este esențial să răspundem acestor cerințe, inclusiv din punct de vedere logistic și comercial”, spune Ioan Ungur, Director Vânzări Divizia Lactate Lactalis România.

Pakmaya România și-a adaptat punctual portofoliul pentru a răspunde cerințelor identificate prin partenerii de distribuție și prin feedbackul din piață. „Cererea se îndreaptă tot mai mult către produse ușor de utilizat, cu rezultate constante și aplicabilitate versatilă. Rămânem deschiși dialogului cu profesioniștii din industrie și analizăm oportunitățile de dezvoltare în funcție de cererea din piață”, punctează Cristina Hanganu, Directorul de Marketing și Vânzări al companiei.

„Am observat, în ultimul an, o polarizare a cererii din partea clienților: există cerere în creștere pentru produse premium, cu eticheta curată, fără zahăr sau lactoză, iar la polul opus sunt clienții care, în urma presiunii economice, au devenit mult mai orientați către preț decât înainte, unii chiar fiind dispuși să sacrifice calitatea”, completează Ana Popa, Director General Marathon Distribution Group.

Din punctul de vedere al lui Mihai Todor, Manager Brand Cofetarul Isteț, o schimbare generală observată în sectorul HoReCa, și special în segmentul de cofetărie, se referă la scăderea timpului de reacție la un anumit trend. Mai exact, atunci când apare un nou preparat care are succes imediat, se creează o cerere masivă de ingrediente și soluții, iar furnizorii sunt nevoiți să se plieze mult mai rapid pe aceste noi cerințe.

Atuuri în colaborarea cu HoReCa

În condițiile în care operatorii HoReCa au așteptări tot mai mari și mai specifice, parteneriatele trebuie să se construiască pe o bază solidă, astfel încât părțile implicate să poată răspunde cu succes cerințelor consumatorilor finali și, în același timp, să facă față provocărilor ce vin din sfera economică sau a resurselor umane. Astfel, printre prioritățile producătorilor și furnizorilor de ingrediente pentru cofetării și patiserii se numără, pe lângă extinderea portofoliilor și oferirea de soluții de calitate, consolidarea echipelor și creșterea notorietății în segmentul HoReCa, strategie ce are ca rezultat fidelizarea și atragerea de noi clienți.

Compania Delaco mizează pe echipă, investind în dezvoltarea ei și în cunoașterea produselor, resursa umană fiind esențială în atingerea performanțelor de business. „Scopul principal este să creștem organic și sănătos, prin fidelizarea partenerilor actuali, care, la rândul lor, ne devin ambasadori și ne ajută să atragem alți clienți. Faptul că distribuim produsele grupului Savencia, din care facem parte, vine la pachet cu multă responsabilitate, dar și cu multe beneficii, cum ar fi accesul la trainiguri cu chefi internaționali pentru fiecare brand în parte”, declară Romulus Dumitru, Director General Delaco.

La rândul său, Ioan Ungur, Director Vânzări Divizia Lactate Lactalis România, consideră că inovația are un rol important, chiar dacă în industria HoReCa rețetele sunt consacrate și rar se modifică ceva considerabil. „Prin relația de încredere, brandurile noastre consacrate cu portofolii diversificate și prin serviciile asigurate clienților noștri, ne-am creat un renume în industrie, astfel că suntem de multe ori abordați și direct de către viitorii clienți”, afirmă reprezentantul companiei.

Pentru Pakmaya România, parteneriatele pornesc de la calitatea constantă a produselor și se extind către eficiența în utilizare, versatilitatea aplicațiilor și suportul tehnic oferit clienților. „Produsele Pakmaya sunt dezvoltate pe baza expertizei în producția industrială, dar adaptate cerințelor din HoReCa. Fidelizarea clienților se bazează pe parteneriate de încredere, materiale de suport și rețete testate, iar atragerea de noi colaboratori se face prin prezență constantă în rețelele de distribuție, magazine cash & carry și prin inițiative punctuale de comunicare și promovare”, detaliază Cristina Hanganu, Director Marketing și Vânzări Pakmaya România.

„În primul rând, suntem singurul distribuitor din industria de ingrediente de cofetărie cu acoperire națională. De asemenea, suntem foarte flexibili, întotdeauna orientați către clienți și nevoile lor. Prin intermediul parteneriatelor cu branduri puternice din întreaga lume, precum cel cu Barry Callebaut, oferim traininguri și sesiuni de demonstrații ale unor pastry chefi consacrați, atât în locațiile lor, cât și în Centrul de Demonstrații Marathon sau Academia de Ciocolată Callebaut. În plus, clienții găsesc în noi un partener de încredere, stabilitate, consecvență și susținere”, punctează Ana Popa, Director General Marathon Distribution Group, atuurile companiei.

Ca producător, Toneli ia în calcul, în primul rând, nevoia clientului, nevoie exprimată de acesta sau indusă de piață. „La nevoia exprimată de client, noi răspundem cu produse proaspete și de calitate, service level, preț competitiv, ambalaj corespunzător. Pentru nevoia indusă, am propus și promovăm categoria de ouă lichide, menită să fie o soluție complexă pentru operatorii din industrie”, declară Florin Panfile, Director Comercial și CSR Toneli.

„Oferirea unei game cât mai complete, stocurile permanente și livrarea rapidă – 24 de ore pe teritoriul României și 48 de ore pe teritoriul Bulgariei și al Ungariei – sunt punctele noastre forte. Ne-am propus să devenim un one-stop-shop, în care clienții să-și poată reduce timpul petrecut pentru plasarea comenzilor și să beneficieze de cele mai bune costuri de livrare”, spune, la rândul său, Mihai Todor, Manager Brand Cofetarul Isteț, brand Nova Pan.

Ce tendințe influențează industria

HoReCa este unul dintre cele mai dinamice domenii, iar ritmul în care schimbările și tendințele apărute la nivel mondial își fac intrarea și pe piața locală este tot mai scurt. Vorbim atât despre ingrediente și noi rețete de produs, cât și despre soluții, echipamente sau noi tehnologii.

În plus, consumatorii se informează tot mai mult, călătoresc mai mult și sunt mult mai pretențioși, mai atenți la calitate, sănătate și la starea de bine. De aceea, dincolo de locațiile așa-zis tradiționale, precum cofetării și patiserii, desertul începe să-și revendice un loc tot mai important, mai vizibil și în meniurile restaurantelor sau cafenelelor. De asemenea, un „actor” foarte important în această ecuație este cofetarul/pastry cheful, care nu numai că are posibilitatea să impună un anumit trend, ci și să contribuie la dezvoltarea întregii piețe.În pofida contextului economic instabil existent de câțiva ani, avem deja o transformare vizibilă de la volum către valoare: produsele artizanale, sănătoase și premium impulsionează dezvoltarea pieței, iar principalii jucători din HoReCa își direcționează investițiile în materii prime și ingrediente de calitate, echipamente moderne. Există o provocare continuă, care se răsfrânge asupra ambelor părți –
producători/distribuitori și operatori HoReCa: aceea de a ține continuu ritmul, în pas cu cerințele consumatorilor și cu cele mai noi tendințe.

„Cred că tendințele sunt date în aceeași măsură de către pastry chefi și de către consumatorii finali. Pastry chefii au ca obiectiv dezvoltarea de produse noi, care să țină pasul cu cerințele și așteptările clientului, produse care să impresioneze sau care să răspundă unor nevoi specifice. Putem spune că este o interacțiune, nu este un drum cu sens unic, iar noi trebuie să fim atenți la ce oferim, să fie ceva valoros pentru omul sau businessul respectiv”, este de părere Romulus Dumitru, Director General Delaco.

La rândul său, Ioan Ungur, Director Vânzări Divizia Lactate Lactalis România, consideră că: „Tendințele sunt date, în general, de consumatori, care în ultima perioadă sunt mai cumpătați când vine vorba de cheltuieli. Vorbind de alte tendințe ale industriei, dacă ne referim la localurile care sunt conduse de chefi cu experiență sau chefi renumiți, aici sunt preferate preparatele pregătite aproape exclusiv in-house”.

Din perspectiva Cristinei Hanganu, Director Marketing și Vânzări Pakmaya România, una dintre direcțiile tot mai vizibile este preferința pentru produse care simplifică procesul de lucru fără a compromite calitatea. „Avem în ofertă Mixurile pentru prăjituri Pakmaya, care permit obținerea unor rezultate constante, reduc timpul de pregătire și minimizează riscul de eroare. Tendințele sunt influențate de profesioniștii din domeniu, care caută soluții eficiente și adaptabile, dar și de consumatorii finali, care apreciază gustul autentic și prezentarea impecabilă”, detaliază directorul de marketing și vânzări al companiei.

Potrivit directorului general al Marathon Distribution Group, trendurile sunt date de pastry chefi concentrați pe inovație și pe reîmprospătarea constantă a portofoliului de produse, însă nu trebuie subestimată nici puterea rețelelor sociale: „Am văzut cu toții ce a însemnat ciocolata Dubai. Considerăm că toți profesioniștii trebuie să-și provoace imaginația și să încerce prăjiturile cu potențial de viralizare. Pentru ceea ce ne rezervă următoarea perioadă, observăm din ce în ce mai multe deserturi cu pudră de matcha. Dacă până în acest moment reprezentau o nișă, acum vor fi în
prim-plan”, este de părere Ana Popa.

„Cred că fiecare dintre cei trei actori implicați are propriul rol de jucat pentru dezvoltarea cantitativă și calitativă a segmentului HoReCa. Chefii trebuie să vină cu partea de creativitate, de idei, furnizorii trebuie să vină cu soluții pentru materializarea ideilor, iar consumatorii trebuie să fie deschiși, să aibă încredere în trendurile propuse și să transmită feedback, pentru a contribui la dinamica de piață”, concluzionează Florin Panfile, Director Comercial și CSR Toneli.

Strategie de business, provocări și estimări

Estimările privind evoluția businessului în prima jumătate din 2025 se află sub semnul provocărilor venite din sfera economică, cum ar fi incertitudinile privind prețurile sau disponibilitatea stocurilor, o situație care continuă încă din pandemie.

Potrivit lui Romulus Dumitru, Director General Delaco, anul trecut untul a suferit constant modificări de preț, uneori chiar și două de ori pe parcursul unei singure luni, iar pe viitor se vor amplifica situațiile de lipsă a materiei prime la nivel global pentru cacao și vanilie. În ceea ce privește estimările de business pentru anul în curs, prima parte a anului a adus o creștere semnificativă, care vine din două direcții: din creșterea bazei de clienți și din dezvoltarea și specializarea echipei. „Considerăm că avem o performanță foarte bună, echipa reușind să integreze foarte bine acest segment în businessul Delaco, și vom încheia anul cu o creștere de două cifre față de anul trecut”, completează Romulus Dumitru.

„Avem de-a face cu un context economic instabil, iar începutul anului a fost mai timid, dar suntem pe un trend crescător și prognozăm o performanță cu două cifre în vânzările pe acest segment, față de anul trecut”, dezvăluie Ioan Ungur, Director Vânzări Divizia Lactate Lactalis România.

Estimări pozitive, cu o ușoară creștere în zonele unde clienții valorifică prepararea in-house a deserturilor, are și Pakmaya România. În prima parte a anului, s-a observat o cerere constantă pentru produse care oferă simplitate în utilizare și eficiență în costuri. „Pentru 2025, ne așteptăm ca această direcție să continue, în special în contextul provocărilor legate de costuri și disponibilitatea forței de muncă. Flexibilitatea portofoliului și capacitatea de a răspunde rapid la nevoile pieței rămân esențiale”, spune Cristina Hanganu, Director Marketing și Vânzări Pakmaya România.

„Suntem pe un trend ușor crescător, în contextul în care consumul începe să scadă din cauza presiunilor economice. De exemplu, pentru noi, cea mai mare provocare a anului trecut a fost reprezentată de creșterea TVA-ului la 19% pentru produsele cu zahăr adăugat. Strategia noastră se concentrează pe consolidarea colaborării cu partenerii noștri prin mijloacele mai sus menționate”, precizează Ana Popa, Director General Marathon Distribution Group.

Din punctul de vedere al volumelor, Toneli estimează, pentru primul semestru din 2025, un nivel similar celui înregistrat în aceeași perioadă a anului trecut, cu un avans de câteva procente a cifrei de afaceri, pe fondul creșterii prețurilor. „Anul acesta, avem ca obiective creșterea distribuției naționale pentru ouăle în coajă și promovarea consumului de ouă lichide în rândul profesioniștilor din HoReCa. De asemenea, în pofida contextului dificil, avem planuri și investiții însemnate în desfășurare – ferme noi, greenfield, fabrica de ouă lichide, retehnologizări și chiar o fermă pomicolă”, detaliază Florin Panfile, Director Comercial și CSR Toneli.

Pentru Cofetarul Isteț, prima jumătate a acestui an a venit cu o creștere de aproximativ 30% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, această evoluție fiind rezultatul investițiilor realizate anul trecut, atât în deschiderea livrărilor către piețele externe, cât și în extinderea gamei de produse prin colaborări cu noi furnizori.

Planuri și obiective

În ceea ce privește planurile și obiectivele producătorilor și furnizorilor de materii prime și ingrediente pentru segmentul cofetării și patiserii pentru anul curent, acestea sunt direcționate în principal către extinderea portofoliilor, consolidarea și extinderea colaborărilor cu partenerii din HoReCa, investiții în trainingul echipelor și creșterea notorietății prin diverse inițiative și participări la evenimente de profil.

Pentru Delaco, în cea de-a doua jumătate a anului, focusul va fi reprezentat de consolidarea relațiilor cu actualii parteneri și deschiderea de noi parteneriate, la pachet cu securizarea portofoliului actual și identificarea oportunităților care să ducă la o creștere organică.

Compania va continua trainingurile pentru echipa de vânzări și clienți, și, totodată, va lansa o inițiativă importantă dedicată susținerii industriei de cofetărie și patiserie: prima ediție a competiției „Elle&Vire Professionnel Young Chefs” în România. Înscrierile vor începe în luna iulie, iar competiția se va desfășura în două etape – una online și a doua live, pe data de 11 septembrie a.c., la București. „Este o competiție care își propune să susțină tinerele talente și să contribuie la dezvoltarea industriei prin recurență anuală. În acest demers, avem alături de noi un juriu format din cei mai buni profesioniști din industrie, cum ar fi Ana Consulea, Ioana Romanescu, Peter Schuller, Robert Eisler, Kevin Zwygart și Massimo Pica”, dezvăluie Romulus Dumitru, Director General Delaco.

Potrivit lui Ioan Ungur, Director Vânzări Divizia Lactate Lactalis România, în paralel cu menținerea volumelor, obiectivul principal al companiei pentru acest an vizează majorarea numărului de clienți din rândul restaurantelor, cofetăriilor, sălilor de evenimente, cu creșteri în categoriile în care compania este prezentă – smântână, cașcaval, telemea, cremă de brânză și unt.

Optimizarea și eficiența, flexibilitatea și reacția rapidă la cerințele pieței se află printre prioritățile Pakmaya România în acest an. Având în vedere că abordarea HoReCa drept direcție distinctă a început să prindă contur recent, compania se va concentra pe promovarea portofoliului existent, evidențiind versatilitatea acestuia. „Oportunitățile vin din lucrul direct cu clienții, prin care identificăm împreună soluții care simplifică procesele și reduc costurile fără a compromite calitatea. Portofoliul nostru este optimizat pentru a susține prepararea in-house, iar strategia include extinderea distribuției și susținerea clienților prin suport tehnic și inițiative comerciale punctuale”, precizează Cristina Hanganu, Director Marketing și Vânzări Pakmaya România.

„Fiecare organizație își definește propria strategie, însă, într-o piață cu tendințe ușoare de comprimare, flexibilitatea devine esențială. În ceea ce privește oportunitățile pe acest segment, indiferent de provocările din piața de ciocolată din ultimii ani, mizăm pe soluțiile Callebaut, care continuă să inspire profesioniștii, oferind inovație, calitate constantă și suport creativ pentru dezvoltarea unor experiențe de consum memorabile”, consideră Ana Popa, Director General Marathon Distribution Group.

Potrivit lui Mihai Todor, Manager Brand Cofetarul Isteț, brand Nova Pan, anul acesta, strategia companiei se va axa pe continuarea planurilor inițiate în anii precedenți, cu accent pe eficientizarea operațiunilor și consolidarea gamei de produse din ofertă, precum și a planului de dezvoltare regional, care include Bulgaria și Ungaria.

POATE TE INTERESEAZA
Tendințe – E20X 2025: Inovația care schimbă ospitalitatea
Michelin Keys 2025: Două hoteluri din România au primit două chei Michelin, iar alte patru, câte o cheie
România a ajuns la 16 hoteluri incluse pe lista de recomandări a Ghidului Michelin. 13 dintre acestea sunt intrări noi
Chef Cezar Munteanu, ANBCT: Dorim să fim puntea între generații, între nevoile pieței și sistemul educațional