Târgul internaţional de turism din capitala Poloniei este unul dintre cele mai importante evenimente la nivelul turismului european și este însoţit de două expoziţii adiacente, dedicate rulotelor și yachturilor. Ediţia 2017 în cifre a însemnat: 45.620 de vizitatori, 502 expozanţi – dintre care 206 din străinătate, peste 300 de ziariști, bloggeri, instagrameri și alţi influenceri relevanţi pentru domeniul turistic. Cea de-a treia ediție a World Travel Show este organizată în perioada 19-21 octombrie 2018 în cel mai mare sit comercial și centru de congrese din Europa Centrală, Expo Ptak din Varșovia.
Cea de-a treia ediție a World Travel Show este organizată în perioada 19-21 octombrie 2018 în cel mai mare sit comercial și centru de congrese din Europa Centrală, Expo Ptak din Varșovia.
Cum a reușit să devină World Travel Show un reper în industria ospitalității, după doar două ediții? Datorită importanței economice a Poloniei, o țară care găzduiește cei mai mulți giganți din topul celor mai mari 500 de companii din Europa Centrală și de Est, denumit Top 500 ECE.
De altfel, Polonia este pe locul al paisprezecelea în topul celor mai vizitate țări, conform statisticii realizate de World Tourism Organization (UNWTO). Cu o creștere economică de 5% în trimestrul al doilea din 2018, Polonia turează motoarele pentru o perioadă dedicată investițiilor în infrastructură, energie, conectivitate și servicii inovative. Turismul este domeniul în care toate aceste sectoare prioritare se regăsesc și se completează, pentru o soluție integrată de dezvoltare durabilă.
Polonia este și un hub turistic ofertant (are castele, lacuri, litoral, rezervații naturale, organizează remarcabile evenimente culturale), cu un incoming în creștere și un outcoming dorit de toate piețele din regiune. În plus, de anul acesta, România și Polonia vor dezvolta rute turistice comune, destinate mai ales turiștilor de pe piața asiatică, cu accent pe monumentele UNESCO și cetățile medievale.
Destule motive pentru ca show-ul din octombrie să fie pe agenda profesioniștilor și investitorilor din industria ospitalității; iar faptul că SUA sunt țară-parteneră și invitat de onoare la ediția 2018 a World Travel Show reconfirmă importanța reuniunii din capitala poloneză.
Cele trei zile de târg cuprind segmente diverse precum incoming, turism de afaceri, MICE, pelerinaje, rute culturale și istorice, toată gama de unități de cazare, transportatori, sisteme de asigurări de călătorie, produse și strategii online pentru turism.
Manifestările organizate cu acest prilej arată diversitatea temelor abordate: Travelmania, Camper Caravan Show, Yacht Salon, Ski & Outdoor Show, Festival of Asian Cultures.
Pe de altă parte, show-urile complementare târgului propriu-zis au publicul lor dedicat, Polonia fiind una dintre cele mai active țări pe piața turistică denumită active-leisure-culture, care este cea mai hipster-oriented dintre noile tendințe. Această ofertă-hibrid combină adrenalina, mobilitatea de la rulote, caravane, bărci, vehicule electrice cu atracțiile mondene (festivaluri, concerte) și evenimentele conexe (street art, street food, urban hobbies).
Cei mai cunoscuți bloggeri de călătorii din Polonia se vor întâlni cu potențialii colaboratori, pentru trasarea hărților turistice online ale anului 2019: care vor fi destinațiile-vedetă, ce țări vor fi pe val și ce orașe vor găzdui cele mai importante evenimente sportive și muzicale.
La World Travel Show 2018 participă tour-operatori și agenții de turism din 30 de țări, de pe 4 continente. Vor fi prezente cu standuri și show-uri asociații și birouri naționale de turism din 25 de state, dintre care 18 din Europa.
Site-ul evenimentului este: https://worldtravelshow.pl/en/world-travel-show-eng/, iar companiile românești au oportunitatea de a participa individual sau în cadrul delegației formate la nivelul Camerei de Comerț și Industrie a României și prin portalul românesc de comerț exterior.
 
                     
                     
                     
                        
 
                     
                    










