Noua colecție Samra Origins completează portofoliul Nespresso

Nespresso a lansat recent Colecția Samra Origins, ce marchează un parteneriat global cu artistul Abel Tesfaye, cunoscut ca The Weeknd. Colaborarea cu The Weeknd reflectă dorința brandului de a se conecta cu Generația Z, un segment care apreciază autenticitatea, inovația și experiențele relevante, susținând în același timp preferința pentru sortimente de origine.Colecția este creată în exclusivitate cu The Weeknd și reprezintă conexiunea cu originile sale africane și cu mama sa, Samra. Ediția limitată include sortimente de cafea de origine, precum Samra Origins Tanzania, și accesorii, oferind o experiență completă consumatorilor.

Potrivit Nespresso, tendințele actuale indică faptul că românii își ghidează alegerile în funcție de principiile și valorile personale. Pentru tot mai mulți tineri, în special din generația Z, valorile reprezentate de autenticitate, trasabilitate, sustenabilitate și grija față de mediu sunt motivatori în relația acestora cu brandurile.

Alegerile conștiente, responsabile au redefinit comportamentul de consum. Studiile din piață arată că 63% dintre români aleg mai degrabă alternative sustenabile în locul celor convenționale, iar 52% dintre cei din Gen Z prioritizează sustenabilitatea, adaptabilitatea la stilul de viață și garanția originii, potrivit datelor BARES* și PwC**. Informarea cu privire la impactul asupra mediului și principiile de sustenabilitate au ajuns să fie un standard mai ales pentru această generație  care pune accentul pe transparență, relevanță și responsabilitate. În rândul Gen Z s-a observat o preocupare tot mai mare pentru schimbările climatice, motiv pentru care își ajustează criteriile de selecție ale produselor pe care le achiziționează. Este o generație de consumatori care nu mai cumpără ghidați de plăcere, ci mai ales de ceea ce susține produsul pe care îl aleg.

Această schimbare se vede inclusiv în consumul cafelei. Dacă până nu demult accentul cădea pe gust, acum tinerii caută cafea care să le reflecte convingerile, de la metodele de cultivare, la a cunoaște proveniența cafelei, modul de procesare și impactul asupra mediului.

Cu un portofoliu diversificat, ce cuprinde peste 80 de sortimente, printre care și cafele de origine unică, Nespresso susține o cultură a consumului conștient, integrând practici sustenabile pe tot lanțul de aprovizionare și aliniindu-se așteptărilor generației tinere, pentru care autenticitatea și responsabilitatea reprezintă criterii esențiale în alegerea produselor.

„Pentru noi, colaborarea cu fermierii din cele mai apreciate regiuni de cultivare a cafelei  garantează autenticitatea calității. Dar mai mult decât atât, integrează în fiecare ceașcă memoria culturii care i-a inspirat și respectul pentru mediu și comunități. Gama Origins este rezultatul esenței acestui respect. Faptul că toate aceste valori sunt împărtășite și de noua generație este o confirmare extraordinară. Și ne bucurăm să constatăm că eforturile noastre vin ca răspuns pentru așteptările lor”, explică Mădălina Săvulescu, Communication Manager Nespresso România.

Pe lângă atenția acordată experienței consumatorilor și preferințelor acestora, Nespresso își reafirmă angajamentul față de sustenabilitate și impact social pozitiv. Prin programul AAA Sustainable Quality™, sprijină peste 167.000 de fermieri din 18 țări în adoptarea practicilor agricole regenerative, asigurând calitatea boabelor de cafea și o tranziție echitabilă pentru comunități. În prezent, 91% din cafeaua Nespresso provine de la ferme certificate AAA, oferind consumatorilor produse cu trasabilitate și respect față de mediul înconjurător, reflectând astfel valorile și așteptările lor privind sustenabilitatea și responsabilitatea brandurilor pe care le aleg.

*Datele fac parte dintr-un instrument de segmentare BARES – „Barometrul României Responsabile”, de Cult Research + GRF+, după o metodologie LOHAS.
**”Voice of the Consumer 2025”, PwC România
POATE TE INTERESEAZA
Trei noi sortimente de cafea în colecția de sărbători din acest an de la Nespresso
Alexandrion Group lansează o ediţie specială de vinuri Prahova Valley
Linen2GO ajunge în România: Serviciu de închiriere lenjerii de pat și prosoape de baie pentru unități de cazare mici și medii
Pernod Ricard aduce pe piața locală brandul Skrewball Peanut Butter Whiskey