AccorHotels trece la un nou nivel de responsabilitate sociala

AccorHotels_logoAccorHotels prezinta rezultatele programului sau de dezvoltare sustenabila Planet 21 si isi reinnoieste angajamentele pana in 2020.

Sébastien  Bazin, Presedinte & CEO al Grupului, a declarat: „Angajamentul si energia demonstrate de echipele noastre in implementarea Planet 21 la nivel mondial, sunt ambele parghii valoroase pentru performanta durabila a Grupului. Dupa cinci ani, rezultatele primei faze a planului sunt foarte incurajatoare. Astazi, vrem sa ne scalam ambitiile, mizand pe inovatiesi responsabilitate. Planet 21 Sezonul 2 trebuie sa ne permita sa cream bunastare in mod durabil si sa ne reducem impactul negativ prin mobilizarea angajatilor, oaspetilor, partenerilor nostri si a comunitatilor locale. Viziunea noastra este sa generam schimbarea catre servicii hoteliere pozitive, mai responsabile si mai inventive, oriunde ne-am afla”.

 

Planet 21 I 2016 – 2020: aceeasi directie, obiective mai mari

Ca  parte  a  unei  politici  de  progres  si  transparenta,  Grupul  a  cerut  opinia  clientilor  sai  cu privire  la  aceste  aspecte,  si-a  actualizat  amprenta  asupra  mediului  si  si-a  evaluat,  pentru prima  data,  amprenta  socio-economica,  pentru  a  putea  dimensiona  corect  provocarile  cu care se confrunta si pentru a construi noul  sau program pe 5 ani. Programul pentru 2020 a fost elaborat in urma consultarii   cu echipele. Acesta consolideaza unele dintre angajamentele fundamentale ale Grupului, cum ar fi reducerea impactului  sau  asupra mediului, si  identifica  noi  obiective, care coincid atat cu schimbarile aduse modelului de afaceri cat si cu prioritatile sale strategice, cum ar fi Food&Beverage si gestionarea durabila a portofoliului sau de proprietati prin HotelInvest.

Planet  21 [2016-2020] este  structurat  in patru  domenii  de  actiune  ce  vizeaza  angajatii, clientii,  partenerii  si  comunitatile  locale si  are  doua  prioritati:  produsele alimentare si bauturile si cladirile.

Pentru  a  oferi  hotelurilor  sprijin  efectiv  in  implementarea  acestui  nou  plan,  Charter  21, sistemul  intern  de  management  al  dezvoltarii  durabile pentru  hotelieri,  a  evoluat  si  a  fost redenumit Planet  21  in  Action.  Noul  sistem  are  tinte  mai  ambitioase  si  o  abordare adaptata  la  specificul  si realitatile operationale  locale.  Este  mai flexibil  si  se bazeaza pe  o abordare  participativa  care  sa permita  fiecarui  hotel  sa  stabileasca  propriile  obiective  si harta propriului sau plan de actiune. O baza comuna care cuprinde 16 actiuni  obligatorii, stabileste  un  exigent  prim  nivel  de  angajament  (statutul  de “bronze”).  Pentru  cresterea  statutului (la “silver”,“gold”,“platinum”), hotelurile isi selecteaza,  actiunile pe care doresc sa le puna in aplicare, dintr-o gama mai larga de initiative. Acest sistem incurajeaza abordarea problemelor specifice, precum si asumarea raspunderii angajatilor si a oaspetilor in ceea ce priveste responsabilitatea sociala si de mediu.

 

Planet 21 Sezonul 1 [2011-2015]: un istoric solid

Grupul a obtinut rezultate semnificative prin actiunile intreprinse in perioada 2011-2015. In cinci ani, s-au indeplinit doua treimi din cele 21 de obiective ale programului si peste 90% dintre hotelurile sale s-au inscris intr-un proces de imbunatatire continua. Planet 21  a  permis  Grupului  sa  isi uneasca  echipele  si  sa  isi  implice  oaspetii  si  partenerii  intr-o abordare  structurata,  care  este recunoscuta  de  mai  multi indicatori  de  etica  ai  bursei de valori.

S-au  inregistrat  progrese  semnificative, in  special  in ceea  ce  priveste  conditiile  de  lucru, protectia copilului,  biodiversitatea  si gestionarea  resurselor  de  apa  si  energie.  In  cinci  ani, consumul de apa a fost redus cu aproape 9%, consumul de energie cu 5,3% si emisiile de carbon  cu  6,2%. La sfarsitul anului  2015,  toate  hotelurile  Grupului  s-au  angajat sa protejeze copiii de abuzuri (prin programul intern de sensibilizare, WATCH) si mai mult de 4,5 milioane de copaci au fost plantati in intreaga lume incepand cu anul 2009.

 

Planet 21 in Orbis Hotel Group

In  perioada  2011-2015, toate  hotelurile din Polonia ale  grupului  Orbis si din 8 tari din Europa de Est si-au atins obiectivele pentru prima faza a Planet 21:

–  Toate  hotelurile  au  implementat  procedurile  interne de protejare a copiilor de abuzuri sexuale

–  Toate  hotelurile  ofera  meniuri  echilibrate si organizeaza periodic evenimente de sensibilizare cu privire la bolile cronice

– Toate hotelurile colecteaza deseurile selectiv

– Toate  hotelurile  si-au  optimizat si redus volumul de utilizare a apei si energiei cu aproape 30%

– Au participat la programul Plant for the  Planet prin plantarea a aproximativ 1.800.000 de copaci in Transilvania si aproape 2.000 de pomi fructiferi, in sprijinul livezilor traditionale din centrul Poloniei

 

 

POATE TE INTERESEAZA
Simona Constantinescu, FIHR: Este timpul ca destinația turistică România să fie susținută la unison de autorități, de industrie și de concetațeni
Alin Șerban, Wolt: Vrem să devenim o infrastructură esențială pentru comerțul local
Chef Mauro Uliassi, protagonistul celei de-a patra ediții a Ambasadei Gastronomice, organizată de Amuse Bouche
5 to go, bilanț 2025: Cifră de afaceri de 65 de milioane de euro și peste 700 de cafenele active

Comentarii