Platforma de delivery Wolt, care a intrat pe piața locală anul acesta în urma achiziției Tazz de la eMAG, va miza în 2026 pe consolidare, continuând investițiile în creșterea notorietății și a performanței operaționale. Potrivit lui Alin Șerban, General Manager Wolt România, din punct de vedere business, obiectivul pentru anul viitor este o creștere de peste 10% față de 2025. De asemenea, acesta a precizat că, pe lângă restaurante și retail, se vizezază extinderea gamei de parteneri, urmând să fie incluse și magazine din segmentul bricolaj și pet food.
„Cuvântul cheie pentru primele șapte luni ale Wolt este evoluție. Am înregistrat o creștere semnificativă, un semnal clar că românii erau pregătiți pentru platforma noastră. Asistăm la dezvoltarea rapidă a conceptului de one-stop-shop, un magazin universal digital. În 2026, obiectivul nostru rămâne acela de a deveni o infrastructură esențială pentru comerțul local, susținându-ne partenerii și dându-le înapoi clienților cea mai prețioasă resursă a lor – timpul”, a declarat Alin Șerban, General Manager Wolt România.
Conform primei analize Wolt despre obiceiurile de cumpărare ale românilor, realizată pe baza datelor provenite în urma achiziției a milioane de produse în 34 de orașe, lanțurile globale de fast-food și-au menținut o frecvență ridicată a comenzilor, dar bătălia volumelor a avut un câștigător clar. Datele arată că șaorma a fost cel mai comandat preparat în 2025 – mai exact, șaorma de diferite tipuri (la lipie, la farfurie, de pui etc.) a reprezentat 4 dintre primele 5 cele mai vândute produse, la nivel național.
„Statisticile descriu o imagine vie a unui popor care îmbrățișează confortul digital, rămânând în același timp extrem de loial gusturilor locale. De la preferința pentru sosul de usturoi până la ascensiunea supermarketului digital, anul 2025 a marcat momentul în care aplicațiile de tipul Wolt au trecut de la un simplu serviciu de livrare în special de alimente, la statutul de serviciu de utilitate esențială pentru viața de zi cu zi a românilor”, precizează Alin Șerban.
În ceea ce privește preparatul individual aflat pe primul loc în preferințele românilor, bucătăria tradițională a câștigat detașat. Micii au surclasat orice burger, wrap sau pizza, cu aproape 50.000 de unități vândute doar de un singur restaurant de top.
De asemenea, s-a observat un mix foarte interesant, în care brandurile americane reprezintă acea alegere familiară și sigură, pe care te poți baza oricând, însă bucătăria turcească, cea din Orientul Mijlociu și cea românească sunt cele care generează volumele masive de vânzări.
Analiza Wolt dezvăluie că geografia dictează apetitul, fiecare oraș mare afișând o personalitate culinară distinctă:
- București, un mozaic cultural: Capitala este singurul oraș în care toate tipurile de bucătării – românească, americană, turcească, din Orientul Mijlociu – apar în top 10.
- Iași, capitala șaormei: Categoriile turcești și orientale domină aici, „șaorma la lipie” totalizând aproape 30.000 de produse vândute.
- Cluj-Napoca, supremația sosului: Datele arată că în Cluj-Napoca se consumă mai mult sos de usturoi pe cap de locuitor decât în orice alt oraș. Tiparul de comandă este puternic influențat de mese personalizate prin extra-opțiuni, cartofii prăjiți și sosurile depășind adesea felurile principale.
- Brașov, orașul porțiilor consistente: Brașovenii au arătat o preferință clară pentru mesele substanțiale, „șaorma mare de pui” conducând preferințele locale cu peste 23.000 de produse vândute, din iunie și până în prezent.
- Pitești este singurul oraș dintre cele 34, unde ciorba a intrat în topul celor mai vândute produse.
Dincolo de mesele gata preparate, 2025 a consolidat poziția aplicațiilor de livrare ca fiind al treilea canal de retail al României, alături de hipermarketuri și magazinele de proximitate. Românii au adoptat „coșurile hibride”, iar articolele esențiale de uz casnic – precum prosoapele de hârtie – au ajuns frecvent în fruntea listei celor mai vândute produse, depășind chiar preparate populare precum burgerii. Acest comportament variază de la produse esențiale de ultim moment, cum ar fi încărcătoarele pentru electronice, până la cererea constantă pentru băuturi precum apa și băuturile carbogazoase pe bază de cofeină.
Motorul principal al acestui obicei este loialitatea: Genius rămâne printre preferințele clienților Wolt, 1 din 2 utilizatori activi deținând un astfel de abonament. Această situație este și mai des întâlnită în categoria alimentelor (groceries), unde peste 80% dintre clienți sunt membri Genius, dovedind importanța livrării recurente și eficiente, din punct de vedere al costurilor, pentru consumatori.
Wolt a fost fondată în 2014 și s-a alăturat companiei DoorDash în 2022. Împreună, DoorDash, Wolt și Deliveroo (companie achiziționată de DoorDash în octombrie 2025) operează în peste 40 de țări. În România, Wolt este prezentă în 34 de orașe și zone limitrofe începând cu mai 2025.











