Mercure Alba Iulia și-a deschis porțile pentru comunitatea locală

Hotelul Mercure Alba Iulia a organizat recent un eveniment special, Open Day, prin intermediul căruia și-a deschis porțile pentru comunitatea locală, participanții beneficiind inclusiv de tururi ghidate prin camere și apartamente, precum și în zonele destinate evenimentelor. Potrivit reprezentanților hotelului, participanții au avut ocazia și de a discuta direct cu specialiștii hotelului, care au oferit consultanță și idei pentru evenimentele proprii.Deschiderea Mercure Alba Iulia pentru comunitatea locală marchează un moment foarte important pentru noi. Prin acest eveniment, ne-am dorit să le reconfirmăm albaiulienilor deschiderea noastră completă pentru comunitatea în care ne-au primit și să-i asigurăm că păstrarea istoriei, culturii și identității locale este una dintre preocupările noastre principale. Suntem mândri că hotelul nostru funcționează într-un oraș atât de important pentru istoria și cultura română. Oaspeții noștri vor avea o experiență completă în timpul șederii lor, o îmbinare armonioasă între confortul contemporan cu patrimoniul istoric unic al locului”, a declarat  Bogdan Dogariu, Managing Partner Dentotal Group.

„Open Day este angajamentul hotelului față de albaiulieni și o reafirmare a valorilor fundamentale ale brandului: respect pentru tradiție, patrimoniu și identitate locală, în concordanță cu programul „Discover Local. Evenimentele pe care le-am organizat cu prilejul inaugurării oficiale a hotelului reflectă valorile brandului Mercure: eleganța, rafinamentul, inspirația locală, implicarea, precum și ospitalitatea de cea mai înaltă calitate. În acest spirit am decis să oferim participanților oportunitatea de a descoperi hotelul, camerele și apartamentele noastre, precum și serviciile pe care le punem la dispoziția celor care doresc să organizeze evenimente private sau corporate și să consolidăm, astfel, legătura dintre Mercure Alba Iulia și comunitatea locală”, a adăugat Alexandra Cehan, General Manager Mercure Alba Iulia.

Mercure Alba Iulia este dezvoltat de Dentotal Group, un partener de lungă durată al Accor în România.

Hotelul are 118 camere elegante, un centru SPA inspirat de băile termale romane, spații de conferințe modulare ce pot găzdui până la 500 de persoane și un restaurant à la carte ce combină aromele transilvănene cu accente din rețete tradiționale locale.

Descoperiri arheologice, integrate în arhitectura hotelului

Arhitectura și conceptul de design al hotelului au fost dezvoltate în jurul descoperirii arheologice recente a unui drum roman ce traversa vechiul Apulum. Povestea hotelului a început în 2021, când clădirea care găzduia vechea tipografie ALTIP a fost cumpărată. Transformarea acestui imobilului a reprezentat un proiect îndrăzneț, ce a reunit respectul pentru patrimoniul istoric cu inovația arhitecturală contemporană. După demolarea clădirii, a fost pregătit terenul pentru săpăturile arheologice, iar procesul de descărcare arheologică a fost unul minuțios și a implicat o echipă de specialiști care au săpat cu grijă și au documentat fiecare descoperire. Supravegherea arheologică a fost efectuată de echipa Institutului de Arheologie și Istoria Artei din Cluj-Napoca, sub conducerea Dr. Vitalie Bârcă. Aceste lucrări arheologice au avut ca scop expunerea unei vile romane, precum și a unui segment din trama stradală a vechiului oraș civil roman, care a apărut în apropierea castrului legiunii a XIII-a Gemina.

Ultima etapă a procesului a constat în conservarea ruinelor și valorificarea acestora, conform documentației avizate de Ministerul Culturii, elaborată de arhitect Alina Curea și restaurator Valentin Ștefan. Prin intermediul acestor lucrări, aproximativ 30-40% din vestigii au fost conservate, restaurate și expuse în zona spa, unde se află chiar și încăperea destinată saunei din perioada antică. Restul vestigiilor au fost tratate și acoperite cu geotextil pentru a asigura conservarea lor sub hotel.

„Descoperirile făcute la Mercure Alba Iulia oferă o perspectivă unică asupra vieții din Antichitate (secolele II-III). Conservarea acestor vestigii a fost realizată cu atenție maximă, aproximativ o treime dintre ele fiind restaurate și integrate în zona centrului spa, unde vizitatorii le pot admira în contextul lor istoric. Restul descoperirilor au fost protejate cu geotextil, pentru a păstra patrimoniul pe termen lung. Această abordare permite ca istoria să fie vizibilă și accesibilă, făcând din hotel un loc unde trecutul și prezentul coexistă armonios”, precizează Valentin Ștefan, specialist atestat Conservare Restaurare lucrări piatră.

POATE TE INTERESEAZA
Peste 1.000 de vizitatori la prima ediție a festivalului „Treasures of the East”, desfășurat la Craiova
Schimbare în echipa de conducere a Burger King România
Sărut-mâna pentru masă!, volum semnat de Adriana Sohodoleanu și Cosmin Dragomir, se lansează pe 3 noiembrie
„Portret gastronomic local” ajunge în Harghita, cu povestea PGL-ului „VLC” din Bilbor