Bite, locul care duce experiența urbană la înălțime

Dacă îl întrebi pe Fadi Drăghici, co-owner Bite, cum și-ar descrie locația, ți-ar spune că e un loc relaxant și relaxat, de weekend, unde accentul se pune pe confortul și starea de bine a clientului, de la ceea ce mănâncă și bea, până la muzica pe care o ascultă în surdină.

La intrarea de pe Bulevardul Ferdinand pe strada Mătăsari, într-o casă înconjurată de copaci și de liniște, este Bite. Numele l-a primit ca scurtătură de la îndemnul englezesc ”take-a-bite”, și i se potrivește de minune, atât datorită minimalismului exprimat în designul clădirii, dar și datorită promptitudinii cu care sunt aduse comenzile pe mesele clienților. Aceștia au de așteptat cel mult 25 de minute, indiferent de complexitatea preparatului. Cei de la Bite sunt atât de atașați de ideea de a nu-și face clienții să aștepte, încât sunt dispuși, dacă aceștia sunt foarte grăbiți, să accepte comenzi pe Facebook, înainte de sosirea fizică în locație.

Fadi Drăghici, pasionat de bucătărie și design, a propus și a realizat un concept minimalist, de inspirație scandinavă pentru spațiul restaurantului, în timp ce Mirela Ivașcu se ocupă de partea conceptuală a meniului. Ambii sunt de părere că pentru a avea succes într-un business de restaurant, trebuie să pui accent pe calitate. Prin urmare, produsele și ingredientele pe care le folosesc sunt alese cu mare grijă. Spre exemplu, pâinea pe care o servesc în restaurant, este coaptă special pentru ei de un brutar care lucrează doar pe comenzi.

Meniu diversificat, experiență unitară

Bite este un mix între bistro și restaurant. “Noi ne-am propus să oferim mâncare bună și proaspătă, într-un mod rapid”, povestește Fadi Drăghici despre ideea de bază a proiectului său. Bite și-a deschis porțile către public în septembrie 2017, la câteva zile după ce proprietarul și-a dat demisia de la jobul său de la 9 la 5.

Fadi Drăghici și Mirela Ivașcu s-au asociat inițial în ideea de a deschide o patiserie pentru clientela de pe Dorobanți. La început, au vrut să folosească doar bucătăria clădirii de pe Mătăsari 53, însă au ajuns să închirieze întreaga clădire, iar ideea de business s-a transformat din patiserie în bistro-restaurant.


CITESTE SI: Modelier, locul unde succesul se masoara in burgeri

Primul restaurant integral in sistem farm to table


Porțiile create de Bite satisfac toate gusturile. Mirela Ivașcu a avut grijă să adauge în meniu atât preparate vegane sau vegetariene, cât și feluri de mâncare bazate pe carne, sau porții ce au în prim-plan pește și fructe de mare. Meniul este gândit în stil brunch, cu grijă pentru a oferi un echilibru nutrițional.

Bucătăria Bite propune un fusion între bucătăria internațională și cea orientală. Sunt rețete simple, clasice, știute din copilărie, de la mama de acasă, reinterpretate prin adăugarea unor condimente care le schimbă complet gustul. “Este mâncare obișnuită whit a twist”, spune zâmbind Fadi Drăghici. Acesta, născut în Iordania, are gustul și nostalgia aromelor orientale, prin urmare le promovează în meniu ca un adevărat connaisseur. Felurile de mâncare cele mai apreciate sunt mielul cu fasole verde, salata caldă cu creveți, dar și startere precum avocado toast cu burrata.

Pe lângă meniul gastronomic, pentru care aproximativ 80% dintre clienți aleg să vină și să revină la Bite, există și un meniu generos de vinuri albe, roșii sau rozé,  cocktailuri pe bază de alcool sau cafea de specialitate. Iubitorii de bere au posibilitatea să aleagă între beri artizanale românești sau din import, dar și beri “clasice”.

Meniul se schimbă de două ori pe an, odată cu trecerea de la sezonul rece la cel cald. Bite urmează să ofere clienților preparate precum chiftele de berbecuț în sos de iaurt, salată cu păstrăv afumat sau salată cu rață cu tamarind. Meniul de vinuri va fi, de asemenea, adaptat noilor feluri de mâncare cu ajutorul unui somelier.

Muzica este pe fundal, ascultată atât pe terasă, cât și în interiorul restaurantului. Atmosfera este propice atât pentru o conversație intimă sau o cafea, cât și pentru un prânz sau o cină între mai mulți prieteni. În timpul zilei, se poate lucra confortabil de pe terasa restaurantului, mai ales odată cu venirea sezonului cald.

Efervescența milenarilor pe terasa de la Bite

Clienții, mulți dintre ei fideli, sunt oameni cărora le place să iasă în oraș, să descopere lucruri și locuri noi. Petrec, în medie, între 90 și 110 de minute în locație, și de cele mai multe ori revin. Datorită fenomenului Instagram, Bite se bucură de promovare, fără să-și propună neapărat acest lucru, din partea propriilor clienți, care nu ezită să se fotografieze pe terasa de la Bite sau să afișeze pe Social Media porția de mâncare pe care o au în față. Cei  mai mulți dintre ei au vârste cuprinse între 20 și 35 de ani și sunt obișnuiți cu ideea de fusion cusine sau cu conceptul de farm to table, spre care Bite se îndreaptă.

Lunile octombrie și noiembrie au fost cele mai aglomerate și profitabile, dar fluxul de clienți din lunile aprilie și mai anunță o vară aglomerată și plină de activități pentru Bite.

În luna septembrie se va împlini un an de la deschidere, așa că proprietarii și-au propus să sărbătorească într-un mod foarte eco: prin deschiderea propriei sere de legume și verdețuri. Încet, încet vor să ajungă în punctul în care ingredientele folosite vor fi produse in house.

Bite este și una dintre locațiile care vor apărea în ghidul Gault&Millau România, aflat la prima ediție în România.

Pe viitor, Fadi Drăghici vrea să facă din Bite gazda unor workshopuri gastronomice și degustări de vinuri. La întrebarea cum și-ar defini locația după ce proiectele sale prind viață, antreprenorul ar vrea să poată răspunde simplu: gastro-bar.

POATE TE INTERESEAZA
MEATic – Restaurantul de autor al lui Adi Hădean
14th Lane, un business cu poveste
Restaurantul Pescăruș, recent reamenajat, va avea un meniu semnat de Henrik Sebok
Nor – cel mai înalt restaurant din București