Nor – cel mai înalt restaurant din București

Restaurantul Nor este unic prin prisma poziţionării sale la ultimul etaj, etajul 36 al Sky Tower, cea mai înaltă clădire din România, având o vedere panoramică asupra Bucureștiului. Parte a grupului Stadio Hospitality Concepts, restaurantul Nor este cea mai nouă locaţie a acestuia, alături de restaurantele Stadio și Social 1 și operarea secţiunii f&b din cadrul conceptului Qreator by Iqos.

De la primul restaurant al grupului, deschis în urmă cu cinci ani, Stadio Hospitality Concepts a decis să reinvestească o mare parte din profit, astfel încât să obțină o creștere constantă.

Aflat într-o permanentă dorință de expansiune, grupul continuă să caute noi oportunități de spații cu personalitate pe care să le poată transforma într-un business emblematic. Astfel, Stadio se află într-o clădire istorică din centrul Capitalei, Social 1 se află pe Bulevardul Unirii la numărul 1, vizavi de Casa Poporului, iar acum Nor privește Bucureștiul de sus. Însă nu vor să se limiteze doar la acestea, de aceea au un plan de dezvoltare pe care îl urmăresc pornind de la spații concrete. Așa s-a întâmplat și în cazul celui mai înalt restaurant: au găsit locația și apoi au construit în jurul ei conceptul. Și-au dorit, însă, să păstreze linia de smart casual dining a restaurantelor deja consacrate ale grupului, translatând-o la 136  de metri înălțime și devenind astfel sky casual dining.

În curând restaurantul Nor va aniversa un an de existență, timp în care a reușit să se poziționeze ca un loc de referință pentru București. Deși înainte de lansare echipa de comunicare a gândit o strategie complexă de promovare, simpla poziționare a localului a fost suficientă pentru a atrage consumatorii, iar apoi strategiile de marketing aplicate deja în cadrul celorlalte restaurante din grup, au determinat fidelizarea oaspeților.

Amplasat la ultimul etaj al unei clădiri de birouri, restaurantul a necesitat o soluție personalizată de concepere a spațiului care să permită construirea unei bucătării complet utilate și a unui flux tehnologic în conformitate cu standardele legale. De amenajarea spațiului s-a ocupat aceeași echipă cu care grupul a lucrat și pentru celelalte locații, arhitecții de la PickTwo. Întreaga investiție necesară pentru amenajarea spațiului, atât partea tehnică cât și cea de design, s-a ridicat la  un milion de euro. Forma finală a luat în calcul părerile tuturor factorilor de decizie, de la Executive Chef și până la coordonatorii departamentelor de Marketing și Comunicare.

Cu o vedere panoramică asupra întregului oraș, una din particularitățile de design o constituie indicatoarele de pe tavan care poziționează, la 360 de grade, principalele repere arhitectonice din București.

Meniu variat pentru un public eterogen

Elementele de succes din meniurile restaurantelor dezvoltate anterior de Stadio Hospitality Concepts se regăsesc și în meniul Nor, care a fost conceput de așa manieră încât să satisfacă cerințele mai multor tipuri de consumatori. La acesta s-a adăugat particularitatea poziționării la cel mai înalt etaj din București, fapt care a determinat un public foarte variat să îi treacă pragul.

Localul este deopotrivă frecventat pentru business lunchuri, având în vedere că este situat în apropiere de zona Pipera, epicentrul clădirilor de birouri din București, dar și pentru cine romantice sau cu prietenii, iar în weekend familiile sunt oaspeții cei mai numeroși.

Meniul de desert cuprinde și un preparat care a fost gândit de la început astfel încât să devină „viral“ în mediile sociale și să constituie o emblemă a locului, ceea ce   s-a și întâmplat. Desertul este unul pe bază de ciocolată în diverse forme și texturi, dar care este decorat cu o vată de zahăr, aidoma unui nor ce plutește deasupra farfuriei. Astfel de preparate iconice sunt cele care ridică un local în topurile clienților datorită curentului de promovare vizuală pe care social media l-a făcut dominant în ultimii ani.

O altă particularitate, legată de promovarea online pe care departamentul de comunicare de la Nor a mizat, a fost amintirea oaspeților de posibilitatea de a  posta recenzii pe Trip Advisor. Astfel, la final, chelnerul fiecărei mese înmânează o carte de vizită cu numele său și cu detaliile de review pe cea mai mare platformă de specialitate din lume.

Bucătăria internă

Un restaurant cu o asemenea anvergură are nevoie de 80 de angajați care lucrează în bucătărie și în sală, având grijă de buna desfășurare a operațiunilor. Pentru aceștia un sistem bine închegat de traininguri interne și bonificații a fost creat în cadrul grupului SHC și a fost implementat și pentru echipa de la Nor. Drept dovadă, majoritatea directorilor de restaurant, dar și a supervizorilor și a coordonatorilor de departamente sunt promovați din interiorul companiei. Fiecare membru al echipei este permanent evaluat și provocat să își depășească limitele.

Stadio Hospitality Concepts

Grupul reunește la ora actuală alte trei locații horeca în afară de restaurantul Nor, fiecare foarte bine conturată, cu puncte forte unice.

– Stadio a fost primul restaurant al grupului, care aniversează acum cinci ani de existență. Aici și-au făcut antrenamentul și au constatat că pot construi un sistem funcțional în domeniu.

– Social 1 a apărut aproximativ doi ani mai târziu, fiind gândit ca un spațiu de socializare, și creând deja o tradiție în cadrul grupului de a alege spații ce au o poveste de spus.

– Qreator este clădirea multidisciplinară pe care Iqos a deschis-o în București și unde au solicitat expertiza SHC pentru operarea secțiunii de f&b, atât pentru zilele obișnuite, cât și pentru evenimentele ce au loc în acest spațiu.

 

POATE TE INTERESEAZA
MEATic – Restaurantul de autor al lui Adi Hădean
14th Lane, un business cu poveste
Restaurantul Pescăruș, recent reamenajat, va avea un meniu semnat de Henrik Sebok
Bite, locul care duce experiența urbană la înălțime