Il Tacchino, concept de restaurante premium fast casual dezvoltat integral în România și care numără în prezent două locații în București-Ilfov, are ca obiectiv opt noi restaurante în București și în țară în următorii doi ani, bugetul de investiții fiind evaluat la peste 3 milioane de euro.
„Il Tacchino este singurul concept de restaurant cu servire rapidă din România, în care mâncarea rapidă înseamnă prospețime totală: zero congelatoare, zero friteuze și preparate gătite la comandă în 6–8 minute. Înainte de deschiderea primei locații din aprilie 2025 am lucrat aproape un an la dezvoltarea brandului și la pregătirea modelului de business”, a declarat Bogdan Irina, Fondator Il Tacchino.
Investiția în lansarea Il Tacchino, care a inclus amenajarea primelor două locații și a bucătăriei centrale, alături de dezvoltarea brandului, a conceptului și a promovării inițiale a depășit un milion de euro. Modelul de business înglobează procese standardizate și o infrastructură complexă, integrată, cu soluții IT care permit monitorizarea în timp real a fluxurilor de producție.
„Am construit Il Tacchino ca un concept premium fast casual, cu o poziționare puternic diferențiată și pregătit, încă de la început, pentru scalare internațională. Primele două locații au validat modelul de business iar conceptul și produsele au fost apreciate de clienți, motiv pentru care vom accelera extinderea”, a adăugat Bogdan Irina.
Meniul aduce o fuziune de inspirații internaționale – Indiană, Mexicană, Japoneză și Mediteraneană – reinterpretate cu ingrediente locale și o proteină centrală mai rar folosită în formate rapide: piept de curcan, cu mai puțin de 1% grăsimi și conținut ridicat de proteine. Toate preparatele din meniu sunt gătite la comandă, în câteva minute, pe plite cromate, folosind unt ghee și ulei de avocado, din ingrediente proaspete.
Rețetele sunt dezvoltate de Executive Chef Marius Alexa, care are peste zece ani de experiență în bucătării profesionale și a coordonat peste 500 de evenimente culinare.
Conceptul fast casual – poziționat între fast-food și restaurantul clasic – este unul incipient pe piața locală, dar cu o evoluție rapidă la nivel global. Potrivit Euromonitor, piața europeană a restaurantelor fast casual depășește 35 miliarde euro, iar IMARC Group estimează că piața globală a depășit 220 miliarde USD în 2024, cu o creștere medie anuală de 10%.











