Mincho Pachikov, Pullman Bucharest World Trade Center: Ne focusăm pe performanță constantă și strategie pe termen lung

Cu rezultate pozitive înregistrate în ultimii ani, susținute în principal de eficientizarea operațiunilor, creșterea productivității și optimizarea colaborării cu furnizorii, Pullman Bucharest World Trade Center a adoptat în 2025 o strategie ce a vizat menținerea unei creșteri constante, într-un climat marcat de incertitudini politice și economice. Potrivit lui Mincho Pachikov, General Manager Pullman Bucharest World Trade Center de aproape trei ani, consolidarea poziției pe piața hotelieră bucureșteană este completată de focusul pe serviciile oferite și pe îmbunătățirea experienței oaspeților, precum și de programele de dezvoltare profesională.

În ceea ce privește evoluția businessului, pentru anul în curs, se estimează rezultate peste obiectivele propuse, dar și peste cele înregistrate în 2024.Per ansamblu, cum a arătat strategia pentru anul în curs? Care au fost obiectivele stabilite?

După 2023 și 2024, ani cu creștere semnificativă atât în ceea ce privește veniturile, cât și rezultatele financiare, în 2025 ne-am propus să menținem o creștere constantă într-un context de piață diferit, cu incertitudini politice și economice tot mai mari. Estimăm că vom încheia 2025 depășind obiectivele propuse, dar și rezultatele din 2024, atât la venituri totale, cât și ca rezultat financiar. Atenția noastră constantă asupra calității și îmbunătățirii experienței oaspeților a contribuit decisiv la dublarea profitului, pe fondul unei cereri crescute din aproape toate segmentele de clienți.

Anul acesta ne-am concentrat pe menținerea și chiar depășirea nivelului de satisfacție a oaspeților atins în 2024. Satisfacția oaspeților este monitorizată printr-un sistem dedicat, care centralizează toate recenziile online, inclusiv rezultatele sondajului intern Accor. În ultimii trei ani, am reușit să creștem satisfacția medie a oaspeților cu peste patru puncte procentuale.

Cum a evoluat ponderea turismului de business, dar și ponderea turiștilor străini?

Profilul Bucureștiului, ca destinație, rămâne predominant de business, însă cererea pentru turism de leisure este clar în creștere. Fiind localizat în zona de nord a Capitalei, unde predomină cererea de business, hotelul nostru atrage, în mod firesc, o pondere mai mare de călători de afaceri. Totuși, am observat o creștere semnificativă a cererii din partea grupurilor organizate de leisure în primele nouă luni ale anului.

În ceea ce privește mixul de naționalități, oaspeții români reprezintă aproape 40% din totalul nopților de cazare pentru această perioadă. Restul, puțin peste 60%, sunt turiști internaționali, majoritatea din Europa, cu Franța detașat pe primul loc, generând de trei ori mai multe cazări decât următoarea naționalitate europeană.

Care au fost principalele proiecte concretizate anul acesta?

În luna ianuarie am inaugurat oficial La Galette | Sweet and Meet, bistroul nostru cu specific franțuzesc, după un proces complet de redesign, renovare și reinventare a conceptului. Această deschidere ne-a permis să ne dezvoltăm potențialul în segmentul de cofetărie, în special în ceea ce privește torturile personalizate, ofertele de retail și meniul à la carte, menținând în același timp cererea ridicată pentru prânzurile de business. Observăm că oaspeții sunt interesați de noul nostru bistrou și lucrăm pentru a menține acest interes pe termen lung.

Având în vedere că Pullman Bucharest World Trade Center dispune de spații ample pentru evenimente, cum a evoluat componenta MICE în venituri?

Prin îmbunătățirea alinierii cu operațiunile hotelului, am reușit să creștem constant ponderea veniturilor din segmentul MICE atât în zona de Food & Beverage, cât și în veniturile totale ale hotelului, în ultimii ani. Ponderea F&B în veniturile totale ale hotelului a crescut constant, fiind impulsionată în special de creșterea accelerată a segmentului MICE.

Dacă sălile New York Congress Hall și World Trade Plaza Hall au găzduit cele mai mari evenimente și congrese ale noastre, am introdus și un spațiu nou – WAVE Club by Pullman. Am observat că tot mai multe companii caută locații neconvenționale pentru evenimente, în special pentru petrecerile corporate, iar clubul nostru de 1.200 mp, pe două niveluri, reprezintă oferta potrivită pentru evenimente corporate.

Cum identificați furnizorii potriviți? Care sunt punctele forte pe care mizați în aceste parteneriate?

Furnizorii se confruntă cu aceleași provocări, drept urmare am observat o presiune mai mare asupra prețurilor, pentru a compensa inflația, comparativ cu anii precedenți. Inflația la produsele alimentare este peste media generală, iar acestea reprezintă principalele categorii de produse pe care le achiziționăm, având în vedere activitatea noastră extinsă pe segmentul MICE, dar și varietatea de restaurante.

De-a lungul anilor, am construit parteneriate solide cu furnizori cheie, testați în timp pentru calitatea produselor, termenele rapide de livrare și constanță. În plus, beneficiem de structura de achiziții globală și locală a Accor, care nu doar că ne oferă acces la prețuri preferențiale, ci și selectează furnizorii pe baza unor criterii extinse, precum practici de sustenabilitate și comerț echitabil, printre altele. Anul acesta am introdus mai multe produse premium pentru operațiunile noastre de Food & Beverage, în principal branduri de top la nivel global, conform recomandărilor Accor.

Ori de câte ori este posibil, negociem, direct sau cu sprijinul Accor, prețuri fixe pe perioade mai lungi, discounturi lunare sau trimestriale în funcție de volumul achiziționat, precum și bugete de suport pentru marketing din partea furnizorilor. Timpul de livrare este, de asemenea, foarte important, mai ales având în vedere ponderea mare a produselor proaspete și locale pe care le achiziționăm.

Am colaborat constant cu furnizorii cheie pentru traininguri dedicate echipei noastre sau echipelor lor, pentru sprijin în organizarea de evenimente tematice sau alte activități care consolidează relația. Este esențial pentru noi să respectăm cu strictețe termenele de plată către toți furnizorii, la fel cum ne așteptăm ca toate clauzele contractuale să fie respectate – toate acestea construiesc și mențin încrederea pe termen lung.

Care sunt primele trei categorii de produse comandate cel mai des de hotel?

După valoarea totală a achizițiilor din primele nouă luni ale anului 2025, cea mai importantă categorie este „Brânzeturi, lactate și ouă”, urmată de „Produse din carne” – ceea ce este de înțeles, având în vedere restaurantul nostru principal, Barbizon Steak House. Pe locul al treilea se află categoria „Fructe și legume proaspete”.

Așadar, toate cele trei poziții de top sunt ocupate de produse alimentare. Abia pe locul cinci, ca valoare, regăsim categoria „Guest Amenities” (produse de protocol pentru oaspeți) din partea departamentului Housekeeping, care sunt comandate și livrate internațional, respectând cu strictețe standardele globale ale brandului Pullman.

Cum faceți față provocării legate de forța de muncă și care sunt atuurile echipei Pullman Bucharest World Trade Center?

Avem o parte semnificativă a echipei care este loială hotelului și companiei de mulți ani – avem angajați și șefi de departament care sunt în echipă încă din 1994, anul deschiderii hotelului. În plus, ne-am concentrat pe completarea echipei cu noi colegi, fie cu experiență în alte branduri, grupuri sau țări, fie tineri aflați la început de drum.

Am investit, de asemenea, în programe de dezvoltare Accor pentru toate nivelurile de angajați, unele dintre ele fiind programe internaționale precum „Inspire”. Astfel de experiențe aduc acces la bune practici din alte regiuni, contact direct cu experți Accor din diverse domenii, dar reprezintă și o formă de apreciere și angajament față de dezvoltarea membrilor echipei.

Am construit în echipă o cultură „Heartist”, de cooperare și leadership. „Heartist” este un concept unic dezvoltat de Accor în 2017, iar eu am avut oportunitatea de a fi trainer pentru acest program în Polonia și alte șapte țări din Europa Centrală și de Est. Punem suflet în tot ceea ce facem, dar acționăm cu profesionalismul unui artist, astfel încât să atingem inima și sufletul fiecărui oaspete, pe tot parcursul experienței sale la noi.

Cum arată planurile pe termen scurt și mediu?

2026 se anunță un an provocator, dar ne propunem să continuăm creșterea atât în ceea ce privește veniturile totale, cât și rezultatul financiar. Avem o fundație solidă, construită și reconfirmată: clienți loiali, furnizori de încredere, management Accor care adaugă valoare, sprijinul proprietarului, dedicarea și profesionalismul echipei, vizibilitatea brandului Pullman și respectarea standardelor acestuia. Deși ne adresăm cu același interes atât oaspeților hotelului, cât și publicului local din București, văd în 2026 oportunități suplimentare de a dezvolta cererea locală pentru restaurantele noastre.

POATE TE INTERESEAZA
Mirela Cojocaru, Hotel Cișmigiu: Pariem pe autenticitate, digitalizare și echipă pentru a susține creșterea
Luminița Mardale, Ramada by Wyndham Bucharest Otopeni Airport: Mizăm pe experiență completă, dincolo de statutul de hotel de tranzit
Velin Ganev, Danubius Exim: Vizăm dezvoltarea unui portofoliu de soluții adaptate realităților din industrie
Kinan Sarieddine, Bucharest Unirii Square – Handwritten Collection: Vom continua investițiile, avem alocat un buget strategic de un milion de euro