Deschis de 1 mai, Nyota poate fi considerat un exemplu de business hotelier care își propune, cu facilităţile și serviciile de top pe care le oferă și panorama spectaculoasă a staţiunii Mamaia, să atragă toate segmentele de turiști: de business și evenimente, de clubbing în weekend şi familiile cu copii în timpul săptămânii.
Standardele de calitate din industria hotelieră cresc și pe litoralul românesc, iar Nyota este unul dintre hotelurile gândite să ofere clienților confort sporit și avantajele noilor tehnologii din domeniu. Aflat lângă cluburile din nordul stațiunii Mamaia, Nyota este în proprietatea firmei Gamaro Construct din Constanța, care a investit șapte milioane de euro în construcţia şi amenajarea hotelului.
Pentru că proprietarii au afaceri în domeniul construcțiilor, toate materialele folosite sunt de top, iar regulile de construcţie au fost respectate ca la carte, motiv pentru care finalizarea hotelului a durat patru ani. „Partea de infrastructură a hotelului a fost foarte bine gândită. De exemplu, o cameră nu se va inunda niciodată pentru că pantele la duș sunt foarte bine făcute, există o rigolă suplimentară pentru colectarea apelor, dar şi un senzor de inundaţie la ieşirea din cameră“, explică Răzvan Dobre, directorul hotelului, cu o experiență de 18 ani în industria ospitalității, din care 15 ani pe litoral.
Hotelul are și un sistem centralizat de monitorizare a temperaturii și consumului de energie electrică din camere. Nu există acele economizoare în care se introduce cardul, pentru că există un senzor de prezenţă pe tavanul fiecărei camere. „Noi ştim, de exemplu, unde şi cât funcţionează aerul condiţionat tocmai în ideea de a reduce consumul. Sunt diferite protocoale: când camera este ocupată, chiar dacă turiștii sunt plecați şi curentul se opreşte, aerul condiţionat porneşte automat dacă temperatura urcă peste un anumit prag.
Când camera nu este ocupată, temperatura este lăsată să crească mai mult, astfel încât aerul condiţionat să nu pornească prea des, fără însă a lăsa pereții să se încălzească prea mult şi să afecteze camerele învecinate“, a mai spus managerul hotelului. Un alt standard mai rar înâlnit la hotelurile românești este faptul că toate camerele beneficiază de propriul loc de parcare, pentru acest lucru fiind construită o parcare multietajată în spatele hotelului.
Tarife de până la 1.200 de euro/noapte
Nyota are opt etaje, cu 58 de camere și 14 apartamente cu chicinetă, dintre care două sunt situate la ultimul nivel şi sunt independente din punct de vedere energetic, putând fi operate și pe timpul iernii. Primele şase etaje au camere cu vedere fie către lac, fie către mare, iar etajul şapte este dedicat zonei de conferințe și evenimente. Are două săli de şedinţă, cu zece, respectiv 18 locuri fiecare, care se pot uni între ele, o sală mare de 80 de locuri şi o terasă cu vedere la lac.
La ultimul etaj sunt două apartamente cu sistem de încălzire proprie, care pot fi utilizate şi când restul hotelului este închis. Cel mai mare dintre acestea, apartamentul prezidenţial, cu două dormitoare, are o suprafaţă de 150 de metri pătraţi. Doar livingul, cu vedere şi către mare şi către lac, are o suprafaţă de 70 de metri pătraţi, iar balconul este pe toată suprafaţa apartamentului. În perioadele de vârf o noapte de cazare costă aici 1.200 de euro.
În cazul camerelor duble, de 22 de metri pătrați, tariful variază de la 80-100 de euro pe noapte în extrasezon până la 250-300 de euro în perioadele aglomerate, dar se pot da discounturi în funcţie de numărul de zile de şedere. Mai există și camere executive, cu canapea extensibilă, de 35 de metri pătrați, care pot acomoda o familie cu doi copii.
Designul ales este unul contemporan, proprietarii lucrând cu un birou de arhitectură din Constanța. Materialele folosite în amenajarea camerelor provin atât din import, cât şi de la furnizori români. Astfel, mobila și elementele decorative din lemn de deasupra paturilor au fost făcute de o firmă din Buzău, iar saltelele au fost produse la Sibiu. În schimb, mocheta, gresia şi faianţa sunt din afara țării. Logo-ul hotelului este prezent în aproape toate camerele de hotel, fiind inscripţionat pe geamul sablat dintre baie şi dormitor.
Restaurant operat de Loft
Proprietarii Nyota dețin și terenul pe care se află clubul Loft din Mamaia. Colaborarea i-a determinat să încheie un parteneriat cu proprietarii clubului, care au preluat partea de food&beverage ale hotelului, care presupune operarea restaurantului, a barurilor interioare, a zonei de piscină şi a terasei de la etajul 7, care oferă o priveliște spectaculoasă. Există și o înțelegere făcută cu cei de la Loft, astfel că toți clienții hotelului beneficiază de plajă gratuită și au posibilitatea să își transfere pe cameră tot ce au consumat acolo.
Meniul restaurantului Nyota, de care s-a ocupat bucătarul-șef de la Loft, Adrian Tihulcă, este cu influențe mediteraneene, dar include și câteva preparate dobrogene. „Mi se pare oarecum ciudat să nu existe niciun restaurant în Mamaia unde să poți mânca preparate specifice zonei, precum plăcinta dobrogeană sau cele din bucătăria tătarilor și a turcilor. Pe de altă parte, ca și în celelalte restaurante pe care le operăm noi, porțiile sunt mai mici, pentru a putea fi comandate mai multe, puse pe mijlocul mesei, astfel încât toată lumea să guste din ele“, afirmă Ion Biriș, unul dintre principalii acționari ai Loft.
În prețul cazării la Nyota intră și micul dejun. Având în vedere că hotelul se află într-o zonă de cluburi, acesta este servit până la ora 12:00. Ulterior restaurantul continuă să servească clienții în regim a la carte.
Grad de ocupare de 75% în primul an
Hotelul are 40 de angajaţi pe partea de hotel şi 30 de angajaţi la restaurant şi piscină. „Pe zona de housekeeping (curăţenie – n.r.) recrutăm în permanenţă. Ne este în continuare foarte greu să angajăm cameriste, mai ales că noi suntem un business sezonier şi nu le putem oferi un contract permanent“, a precizat managerul Nyota.
Reprezentanții hotelului Nyota, deschis în perioada 1 mai – 30 septembrie, și-au propus pentru acest sezon un grad mediu de ocupare de 75%.
„Avem trei ţinte în privința atragerii de turişti. În primul rând vrem să aducem clienți pe partea de corporate, unde ne ajută foarte mult etajul dedicat în întregime evenimentelor şi conferinţelor, precum şi cele 24 de camere în care paturile se pot despărţi. În al doilea rând ne bazăm pe turismul de weekend, în condiţiile în care hotelul este situat lângă cele mai populare cluburi de pe litoral. În al treilea rând, dorim să atragem clienți din segmentul leisure (turism de recreere – n.r.). Încercăm să atragem cât mai multe familii în timpul săptămânii, deşi mulţi turiști sunt speriați de zona de nord a staţiunii din cauza gălăgiei, însă zgomot nu este decât sâmbătă noaptea. Hotelul are loc de joacă şi meniu pentru copii, pentru familiile care vor să vină la noi“, susține Răzvan Dobre.

















