Radu Savopol, 5 to go: Sunt optimist, cred că obiectivele vizate pentru acest an sunt realizabile

În plină pandemie, businessul 5 to go a continuat să se dezvolte: s-au semnat noi contracte de francize, s-a lucrat la amenajări de locații, iar din 5 mai până acum au fost deschise 25 de cafenele. Radu Savopol, co-fondator 5 to go, ne-a povestit despre cum a fost reluarea activității, dar și despre noile direcții de business abordate, cum ar fi listarea produselor proprii pe platforma eMag și extinderea conceptului Pro Unit.

Ați redeschis cafenelele, în regim to go și drive, pe 5 mai. Cum a fost revenirea?

Activitatea noastră este definită de dinamism. Ne-am dorit să deschidem locațiile cât mai repede, pentru a arăta optimismul și a-l transmite, de ce nu, și altor antreprenori. Am avut o revenire în forță, aș spune, dată și de campania cu care ne-am întâmpinat clienții, More Coffee Less Bucks, de 1+1 gratis. Mai exact, vom oferi o cafea gratis până la finalul anului la oricare dintre următoarele tipuri de cafea achiziționate – espresso lung, scurt sau Americano. Totodată, dinamismul cu care definesc revenirea noastră pe piață e și rezultatul muncii pe care am desfășurat-o în perioada izolării: am lucrat la amenajări de noi locații și am deschis, începând cu 5 mai, 25 de cafenele, am semnat francize și am listat produse marca 5 to go pe eMAG. De asemenea, campania „Fabricat în România” a fost anunțată tot în această perioadă. Cred că lucrurile s-au așezat până acum și sperăm să continuăm pe acest trend ascendent.

Ce schimbări au intervenit în comportamentul de consum, comparativ cu perioada dinaintea declanșării pandemiei?

În primul rând, am observat că s-a schimbat media de bon, a crescut cu 12-15% față de perioada de dinaintea pandemiei. Am analizat puțin acest trend, neobișnuit pentru contextul actual, ne așteptam să scadă. Însă explicația e simplă: acum iese o singură persoană și cumpără cafea pentru mai mulți, colegi, prieteni sau familie. Cele mai căutate produse au fost și sunt cele pe care mizăm în continuare și pentru care am dezvoltat promoția 1+1. Legat de preferințele pentru cafea, bilanțul primelor două luni de campanie ne arată că vânzările pentru espresso scurt, lung și americano au crescut cu 5% față de perioadele anterioare. De asemenea, acum este mai căutată și cafeaua pentru acasă, IBRIK by 5 to go, avem un feedback foarte bun din partea clienților.

Pe ce atuuri mizați pentru a atrage clienții acum și în perioada următoare?

În primul rând, respectăm regulile și normele de igienă și de siguranță, pentru binele angajaților și al clienților. În al doilea rând, simțim nevoia să venim cu oferte atractive pentru ei, de a le fi alături și în perioada aceasta grea. De aici și ideea de 1+1 gratis până la finalul anului, pentru că știam că tuturor ne trebuie un boost de energie să putem să trecem mental de hopul acesta, al crizei. În perioada următoare, ne vom adapta cerințelor din piață și vom încerca să venim cu oferte și campanii cât mai potrivite noului context și noilor lor nevoi.

Planurile anunțate pentru 2020 vizau 100 de noi locații, peste 300 de noi locuri de muncă și o cifră de afaceri de peste 12 milioane euro. S-au modificat obiectivele de business pe acest an?

Când a început pandemia și am închis întregul lanț de cafenele, am crezut într-adevăr că nu ne vom putea îndeplini obiectivele anunțate la finalul lui 2019. Acum însă sunt optimist că acest obiectiv e realizabil, ba chiar îndrăznesc să sper că îl putem și depăși, cu puțin noroc. Asta vine la pachet, sigur, și cu oportunitatea de a furniza locurile de muncă despre care am spus. În acest moment, avem peste 180 de locații în București și în țară, din care circa 50 au fost deschise anul acesta. Continuăm să ne dezvoltăm în provincie, cereri sunt din ce în ce mai multe. Sau chiar avem cazuri în Baia Mare, Satu Mare, Zalău și Târgu Mureș unde avem deja locații și căutăm antreprenorii care să se alăture comunității 5 to go. În plus, prin conceptul dezvoltat încă de anul trecut, Pro Unit, am lărgit destul de mult aria noastră și așa produsele 5 to go au ajuns în și mai multe orașe din țară.

În ce constă, mai exact, acest concept Pro Unit?

Pro Unit este un concept pe care l-am implementat anul trecut și presupune, mai exact, ca 5 to go să devină furnizorul de cafea și de produse adiacente pentru afaceri deja existente: hoteluri, restaurante, pub-uri sau alte businessuri mici și medii. În locațiile Pro Unit mergem doar cu produse pe bază de cafea, este soluția noastră pentru B2B. Am văzut ideea în străinătate, m-am documentat, am observat că la noi nu există, așa că am implementat-o rapid și am constatat că prinde foarte bine. Antreprenorii au posibilitatea ca, printr-un parteneriat cu noi, să poată oferi clienților lor cafea sau alte produse marca 5 to go. Conform cifrelor, pot să afirm că parteneriatul cu noi este o decizie potrivită. Rezultatele de acum, la un an de zile de la lansarea acestui concept, sunt extrem de bune.

În ce orașe sunteți prezenți cu acest concept și cum arată planurile?

În acest moment suntem prezenți cu Pro Unit în opt orașe din țară, dar și în București. Avem peste 20 de locații până acum în Ploiești, Călărași, Timișoara, Alba Iulia, Cluj-Napoca, Piatra Neamț, Sinaia, Găești și București. Spuneam mai sus că am semnat în starea de urgență francize noi: patru dintre ele au fost chiar pentru Pro Unit.

Cum se desfășoară parteneriatul cu Mozaik Investments la jumătate de an de când au devenit acționari ai grupului?

Parteneriatul cu Mozaik Investments este exact așa cum l-am gândit înainte de tranzacție. Pentru noi, a reprezentat și reprezintă soluția ideală de susținere a performanței și de consolidare a poziției pe piața locală. Am reușit să structurăm împreună o companie mult mai bine definită, dar la fel de flexibilă și de dinamică ca înainte. Am beneficiat nu doar de sprijinul financiar, ci și de întreg know-how-ul experților din echipa Mozaik, pentru a creiona structura organizațională potrivită pentru a susține cel mai bine businessul nostru. Astfel, am redefinit unele departamente ca structură, precum cel financiar, am dezvoltat altele de la zero, precum cel de retail, iar alte departamente urmează să se consolideze, precum cel logistic.

POATE TE INTERESEAZA
Mirela Mateescu, A46 Venue: Venim cu un concept hibrid, ce mizează pe cafea bună, vin bun și evenimente
Radu și Alexandru Dumitrescu, Lovin’ Winebar: Este vremea locurilor mici, cu meniu scurt și adaptat perfect gustului tuturor
Laura Diniță, Vino: Fiecare nou wine bar va ajuta la construirea comunității
Monica Dinu, Old Team Distribution: Intrarea pe segmente noi de piață, atu în consolidarea businessului

Privacy Preference Center

Strictly Necessary

These cookies are essential for websites built on Wordpress to perform their basic functions. These include those required to allow registered users to authenticate and perform account related functions.

wordpress_test_cookie, wordpress_{hash}, wordpress_logged_in_{hash}, wp-settings-{user_id}, wp_sharing_{id},visited,gdpr[allowed_cookies],gdpr[consent_types]
_unam, _ga, _gid
YSC,GPS,VISITOR_INFO1_LIVE,PREF,
OAID
__stid
__cfduid

Close your account?

Your account will be closed and all data will be permanently deleted and cannot be recovered. Are you sure?