The Grill, afacere cu aport de vedeta

Deschis la sfarsitul lunii noiembrie intr-o locatie cu notorietate, restaurantul The Grill, patronat de Dani Otil si Damian Marian, este pariul celor doi antreprenori pentru calitate, dar si o alternativa a meselor din nordul Capitalei.

 

Ideea acestei afaceri s-a nascut in Argentina, cand cei doi parteneri se aflau intr-una din vacantele petrecute impreuna. Au pornit initial de la intentia de a deschide o cafenea, apoi oportunitatea gasirii locatiei actuale a afacerii, din cadrul Le Club, le-a modificat directia de business si i-a adus in fata construirii unui restaurant. „Desi bataia de cap este mult mai mare, restaurantul, ca afacere, este mai interesanta. Iar de cand am deschis, ne-am dat seama ca a fost o alegere buna“, comenteaza Dani Otil.

Omul de televiziune este cel care se ocupa de toata zona de comunicare, in vreme ce partenerul sau, antreprenor de restaurante, cu o experienta de optsprezece ani in domeniu, acesta fiind cel de-al sasele proiect al sau, este responsabil de partea operationala. Agentia de creatie a lui Dani Otil a fost cea care s-a ocupat de intregul proces de branding, de la gasirea numelui, pana la identitatea vizuala, care a inclus chiar si designul tapetului custom made din holul de la toalete. Lucrarile la spatiul din interiorul Le Club, pe care l-au refacut de la zero, inclusiv instalatiile de ventilatie si cea electrica, au durat jumatate de an si au fost cea mai mare provocare.

Pentru ca si-au dorit un restaurant cu specific sud-american fusion, au simtit nevoia unui gratar ca cele argentiniene. Prima surpriza neplacuta a fost cand au descoperit ca nu gasesc niciun importator de astfel de utilaje si au fost nevoiti sa construiasca singuri gratarul si asadorul, facand din The Grill singurul restaurant din Bucuresti care prepara carnea folosind aceasta tehnica. Bucataria si grillul sunt la vedere, la fel si cuptorul cu lemne.

Un business gandit spre dezvoltare

Cu o investitie de cateva sute de mii de euro, planul de dezvoltare al restaurantului decurge chiar mai bine decat a fost preconizat. Dupa doua luni intregi de functionare, desi nu se poate vorbi de un profit, sunt cu aproximativ 40% mai bine decat isi previzionasera, iar businessul a atras deja posibili francizori care doresc sa duca The Grill si in alte orase din tara. Damian Marian sustine ca momentan singurele locuri unde un astfel de restaurant ar putea sa fie prezent sunt Cluj, Timisoara si Iasi.

Notorietatea spatiului in care functioneaza acum restaurantul si in care, imediat ce se incalzeste, se va deschide si o terasa mare, langa piscina, este unul din factorii determinanti ai functionarii businessului, desi si aportul de imagine a lui Dani Otil a facut The Grill mai cunoscut. Insa proprietarii sunt de parere ca localul ar fi functionat la fel de bine si daca nu ar fi avut o vedeta in spate.

Un alt aspect care contribuie la dezvoltarea durabila este atentia pe care o acorda personalului. Cu o echipa de zece oameni in bucatarie si zece in sala, echipa a ramas, aproape integral, ca la inceput, angajatii avand parte de traininguri periodice, ba chiar zilnice. Furnizorii de vinuri si de cafea fac instructaje specializate in locatie, iar consultanta pentru atitudinea personalului si comunicarea intre bucatarie si sala este atent supervizata de cei doi proprietari.

Detalii care fac diferenta

Fiind situat intr-o locatie frecventata atat de romanii care calatoresc mult, cat si de straini, The Grill trebuie sa se ridice la cerintele acestei clientele si a fost gandit ca atare de la inceput. Pornind de la aspectele de design, gandite in prima faza de Damian Marian, care a considerat important amplasarea barului in mijloc, si definitivate de echipa 2Deco, si pana la cele legate de mancare si cafea, totul este facut cu o mare atentie catre detaliu. Astfel, unul din detaliile de design pe care le-au avut in vedere proprietarii a fost folosirea lemnului masiv de stejar in locul palului. Apoi, obiectele de servire sunt branduite pentru local.

Daca nu a fost facut rabat la calitate in amenajare, nu se putea sa se faca nici la subiectul principal al restaurantului: mancarea. Pentru peste, proprietarii lucreaza cu unul din cei mai mari distribuitori din tara, cel care aprovizioneaza si reteaua Metro. Pentru carnea de vita romaneasca, acestian au stabilit o relatie stransa cu un crescator de Black Angus din zona Sibiu, iar pentru carnea argentiniana lucreaza cu un importator, insa unul din urmatorii pasi din business planul The Grill este importul direct din Argentina. Proprietarii sustin ca 95% din produsele existente in farfuriile clientilor nu au fost niciodata congelate. Pastele se fac in casa si pentru sectiunea de deserturi lucreaza in colaborare cu brandul „Carti, dulciuri si flori“, caruia i-au pus la dispozitie laboratorul lor.

Un alt aspect definitoriu pentru The Grill este blendul propriu de cafea, 100% arabica, de origine controlata, prajit in Bucuresti, si pe care incep in curand sa il vanda si catre diverse cafenele din Capitala. „Blendul se numeste Inpresso si ma bucura ca romanii au inceput, in sfarsit, sa stie sa bea cafea. E magulitor sa vina cineva sa spuna „vreau cafea din aia de-a voastra“ si sa mai spuna ca nu a mai baut in Romania decat intr-un loc sau doua o cafea atat de buna“, este de parere Dani Otil.

Clientii The Grill

In timpul saptamanii de lucru, de luni pana vineri, clientii restaurantului sunt oameni de afaceri, in general, romani sau expati, care vin atat pentru intalnirile de lucru, cat si doar pentru masa. Dupa-amiezele sunt ale mamelor care se opresc in acest loc dupa programul la sala, iar in weekend restaurantul se populeaza cu familii, iar spatiul de joaca din incinta clubului de sport si curtea semi-inchisa vin in ajutorul parintilor.

Multi din clientii The Grill au devenit deja obisnuiti ai casei, veniti aici din inertia locului sau descoperindu-l de curand de la prieteni. Politica de marketing a restaurantului nu este una agresiva, focusandu-se doar pe pagina de facebook si pe grija pe care o acorda clientilor deja veniti. Pentru diversificare, insa, meniul de pranz este diferit de cel de seara, fiind calculat de asa maniera incat o masa cu doua feluri sa coste in jur de 50 lei, fara a avea totusi un pret fix. Seara de joi este dedicata cinelor tematice, organizate sub forma unui food and wine paring cu o casa de vinuri, acompaniate de muzica live. Si, la toate acestea se adauga importanta prezentei proprietarilor in locatie.

Damian Marin marturiseste ca simplul fapt de a face lucrurile cu bucurie este cel mai important intr-un asemenea business. In plus, ca factori importanti pentru business, cei doi proprietari mai enumera mancarea buna, de calitate, si un ambient care sa te determine sa stai acolo.

Damian Marian

Lucreaza in domeniul restaurantelor de 18 ani, acesta fiind al sasele proiect al sau. In 1991 a plecat in Italia, iar in 2000 s-a intors in Romania si a deschis primul restaurant la Baia Mare. Dupa un timp, l-a vandut si a deschis alt business similar, in prezent avand proiecte care inca mai functioneaza in acea zona. In 2007, cand din cauza crizei, afacerile lui adiacente restaurantelor au scazut, a decis sa plece la Londra, unde a deschis trei restaurante cu specific italian.

The Grill este primul care nu urmeaza gastronomia italiana, desi pastreaza elemente precum cuptorul cu lemne sau pastele facute in casa. Decizia de a se intoarce in Romania a fost contextuala, pentru ca a gasit acest spatiu care era perfect, cu nimic mai prejos de echivalentele din Londra.

In viitor, s-ar mai intoarce in Marea Britanie, dar nu stie cum vor evolua lucrurile din punct de vedere politic, tinand cont de Brexit.

POATE TE INTERESEAZA
MEATic – Restaurantul de autor al lui Adi Hădean
14th Lane, un business cu poveste
Restaurantul Pescăruș, recent reamenajat, va avea un meniu semnat de Henrik Sebok
Bite, locul care duce experiența urbană la înălțime

Comentarii